A hét ajánlata

Meleg tea ;)

2007/01/24

There is no magic!

- Mágia nem létezik. - mondta Nakor és elővett egy narancsot az üres zsákjából.

Jópár évvel ezelött, amikor még többet jártam könyvtárba (nem volt annyi pénzem könyvet venni, mint most:) kezembe akadt Raymond E. Feist Sethanon alkonya című műve. Tisztán emlékszem a vörös borítón egymásnak feszülő két harcos figurájára, egyikük egy fehér-arany páncélt viselő ember, másikuk egy páncélos, kétlábon álló vaddisznószerü lény. Mindig is vizuális típus voltam, és rögtön megtetszett az illusztráció, ugyhogy a kötelezők melett kivettem ezt a könyvet is. Nem bántam meg.
Addigra már többször elolvastam a Gyűrűk Urát és új fantasy élményre vágytam. Amit meg is kaptam a Feist-től. Még azon a hétvégén elolvastam a könyvet, aztán mégegyszer és mégegyszer. Azóta egy kivételével Feist minden könyvét beszereztem és olvastam már, többször is.
Nem is tudom igazából mi fogott meg annyira az író történeteiben. A történetek izgalmasak, bár általában lassan indulnak, de csakhamar azt veszed észre, hogy nem tudod letenni és a végén azt kívánod bárcsak lenne még pár oldal. Ez különösen az első négy (Mágus: a tanítvány, Mágus: a mester, Az ezüst tövis, Sethanon alkonya) könyvre igaz. Ennek a négy könyvnek olyan hangulata van amit az ezt követők már nem tudtak hozni. Ez korántsem jelenti azt, hogy a késöbbi könyvei rosszabbak lennének, de az első négy kiemelkedő, olyan módon amit nemigazán tudok megfogalmazni.
A karakterek jól kitaláltak és felépítettek, mindegyikük szerethető. Kedvenceim Sebes Jimmy, a tolvaj, és Nakor az isalani szerencsejátékos, aki sose fogy ki a jókedvből és a narancsokból.
Engem egy könyv elolvasása, vagy egy film megnézése után mindigis érdekelt mi lesz a hősökkel, miután megnyerték a végső csatát. A záró sorok után mindig sokáig gondolkodom mi lett a szereplőkkel. Feist könyveit olvasva, nem kell ezen a fejemet törni. A főhősök történetét (eddig) 19 könyvön keresztül követhetjük, további hat könyvben pedig érdekes és izgalams történetekkel ismerkedhetünk meg Midkemia és Kelewan világáról (a 3 részes Birodalom sorozat Kelewan világán játszódik, a szintén 3 részes Résháború legendája pedig 3 különálló történet a Résháború idejéből). A hosszú történet fonás azonban együttjár azzal a fájdalmas ténnyel, hogy a sajnos több karakter is meghal, nem feltételenül öregkori végelgyengülésben.
Összeségében Feist minden fantasy rajongónak alap, és azok is nyugodtan olvashatnak tőle akiknek annyira nem jön be a fantasy. Nekik az első négy könyvet vagy a Résháború legendája sorozatot ajánlanám.

Az író félhivatalos honlapja: www.crydee.com
Midkemia és Kelewan atlasza: http://www.elvandar.com

Nincsenek megjegyzések: