A hét ajánlata

Meleg tea ;)

2011/10/06

Dreadfleet

Ahoy, szárazföldi patkányok!

A hó elejétől kapható a Games Workshop új, önálló (nem lesz hozzá kiegészítő) társasjátéka, a Dreadfleet. Régebben, főleg a 80-as években, elég sok társast adtak ki a fő játékaik mellett. Aztán, ahogy változott az üzletpolitikájuk, ezek szép lassan elhaltak. Most azonban úgy tűnik, hogy újra elkezdtek önálló társasjátékokban is gondolkodni. 2009-ben kiadták a népszerű Space Hulk 3. kiadását, most pedig előrukkoltak a Dreadfleettel. A dolog apró szépséghibája, hogy mindkét játék limitált példányszámban jelenik meg, így nincs igazán lehetősége az embernek, hogy sokat töprengjen megvegye-e vagy sem. Persze lehet később is találni az e-bayen egy-két dobozzal, de a Space Hulkhoz két-háromszoros áron lehet csak hozzájutni. Nem tudom a Dreadfleet mennyire lesz drága ha elfogy a hivatalos készlet, de nem is érdekel. Mert vettem egyet (klubos kedvezménnyel nem volt drága. De tényleg, anyu, nem kell mérgesnek lenni. És ezt ki is fogom festeni. Tényleg). Pontosabban előrendeltem, hogy biztos jusson nekem is, és elsején már át is vehettem.

A Space Hulk nem izgatott igazán; nem kedvelem a Space Marinokat, a játék maga sem tetszett annyira (nem rossz játék, de nekem nem jött be). Viszont a Dreadfleet már más tészta. Ebben kalózok vannak. Kalóz hajók pontosabban. Fantasy kalózhajók, ha egész pontosak akarunk lenni. És a hajók gyönyörűek. Tíz darab van belőlük és mindegyik más, egyéni. Van törp acél csatahajó, káosztörp mechanikus kraken, szellem hajó, úszó erőd stb. Vannak a jó oldal öt hajóval meg a gonosz szintén öttel. A hajók mellett van a dobozban egy halom egyéb cucc is. Szigetek, tengeri szörnyek, hajóroncsok, jelzők és egy nagy szövet alap, amin játszani lehet.
A szabályok elég egyszerűek és elég sok a véletlen tényező, de szórakoztatónak tűnik. Játszani még nem játszottam. Előbb ki akarom festeni a hajókat, meg a többi cuccot.
Mivel nem tudtam eldönteni, hogy melyik hajóval kezdjem, így fogtam egy tíz oldalú kockát és a véletlenre bíztam a választást. Hetest dobtam így az első hajó, ami színt kap a Curse of Zandri lesz.

Curse of Zandri (Copyright GW)

A játék a Warhammer Fantasy világában játszódik, ahol az egyik "faj" a Tomb Kings. Ők gyakorlatilag egyiptomi élőholtak. A Curse of Zandri egy ilyen élőholt király hajója. Evezős és van rajt egy kvázi lézer; a hajón található piramis összegyűjti a napfényt és a Mortis Folyó Ékkövén keresztül felgyújtható vele az ellenség.
Úgy döntöttem maradok a hivatalos színsémánál, bár hajó négy márvány szobrát nem lesz könnyű jól megcsinálni. Majd meglátjuk.
A Zandri mellett a Vulkán szigetet, a hajóhoz tartozó segédhajót és a fordulás illetve szél jelzőt tervezem még kifesteni. Ha kész nekiállok a következő hajónak. Képet majd teszek fel.

Nincsenek megjegyzések: