A hét ajánlata

Meleg tea ;)

2011/07/19

IV. H.É.T.

Több mint egy hete két hónapja (elfelejtettem aktiválni a postot...), május 1.-én, megrendezésre került a IV. Hadvezérek És Taktikák verseny, melyet a klubunk, a székesfehérvári Főnixcsarnok rendezett. Az eddigi gyakorlattól eltérően egy napos volt a verseny két játékkal, az eddigi két napos - 4 játékos felállással szemben. Most Warhammer 40k-ra és Warmachine-ra lehetett nevezni. Legközelebb szintén egynapos lesz az V. H.É.T., akkor majd Malifaux és Warhammer Fantasy lesz.
Mivel az idei első H.É.T.-en 40k-ban neveztem, a most úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Warmachinet. Aztán letettem róla, de mégis rábeszéltek és nem bántam meg. A verseny a második liga nyitánya is volt egyben és Escalation típusú csatákkal. Ez azt jelenti, hogy a három csatát növekvő pontszámból játszottuk (15-25-35), és amit az alap sereget kellett tovább bővíteni 10-10 ponttal. Kivenni, lecserélni nem lehetett egységeket, csak hozzátenni.
Mivel az előző ligán szinte végig kalózokkal játszottam (és nincsenek összerakva, meg zsoldos jackekből is hiányz szenvedek), most Cygnarral indultam.
Warcasternek Captain Allister Caine-t választottam, ő az epic verzió. Jó kis lövős caster, hasznos varázslatokkal, de nem nagyon bír el egy jacknél többet, így csak egy Ironcladot raktam be mellé. Úgy döntöttem, hogy fluff helyett inkább megpróbálok nyerni, ezért nem tierlistát raktam össze, hanem hoztam a kötelezőket. Squire, Reinholdt, Arcane Tempest gun Mage egység Officerrel. A maradék két pontból beraktam Alten Ashlyt mivel elég sok Hordás is jött a versenyre.

Az első csatát
Rudi_von_Dudi szintén zenész Cygnar serege ellen vívtam. Ő Kray-t hozta két Hunterrel, rangerekkel és a Black 13th osztaggal. Tier 2-es sereg, nagyon mobilis, a két Hunter elég veszélyes, meg is ijedtem tőle. Ő pakolt fel elsőnek, a két szélre a Huntereket, középre a Rangereket és Black 13th-t. Kray mögöttük állt fel. Én a középtől kissé balra felraktam a Gun Mageket melléjük Cainet, Reinholdtot és a Squire-t. Középre az Ironclad került, messze jobb szélre pedig Alten Ashly. Az első körben mindketten helyezkedtünk, majd a másodikban megindult a gyilkolás. A Black 13th és a Rangerek leszedtek 5 Gun Maget, az egyik Hunter pedig megsebezte az Ironcladot. A maradék két Gun Mage elrontotta a morált (én úgy emlékeztem, hogy a heti liga előny egy morál újradobását adja, de újradobva sem lett meg...). Kray nagyon felbátorodott ezen és ő is közelebb jött és leadott egy lövést. Cainenek sem kellett több, kilépve a fedezék mögül megindult a lovas 'caster felé és félúton teleportált egyet. Pont befért a Kray előtt álló Hunter mögé és a featjét elmondva kilencszer rá is lőtt a meglepett warcasterre. Kellett is a kilenc lövés, mivel a második nem talált és a harmadik csupán hármat sebzett, amit levédett az erőtér. Szerencsére a többi már jobban ment. A második körben nyertem caster killel, de a küldetés is ez volt.

Az ebédszünet utáni második csatámban
Bowen Circle of Orboros serege ellen kellett kiállnom. A 15 pontos seregemet egy minimál osztag Precursor Knight és attachment valamint egy Journyman bővítette 25 pontra. Ellenfelem pKruegert hozta egy Pureblood és egy Feral Warpwolfal, egy attachmentes Druida osztaggal valamint egy attachmentes Shifting Stone egységgel. A küldetés capture the Flag Egg volt. Én betettem a Precursorokat a saját zászlóm mögé védekezni, az előttük lévő erdőbe pedig Alten Ashlyt. Caine a kíséretével ismét középtályra került, míg a Gun Magek a Journymannal megtámogatva az ellenfél zászlójával szemben álltak fel. Ellenfelem valamilyen okból védtelenül hagyta a saját zászlaját és mindent az én zászlómmal szemben rakott fel. Ezt ki is használtam. Míg Alten ez erdőből ritkította a Druidákat, Caine az Ironcladdal középen próbálta elvágni az utat az ellenséges objektíva felé. Eközben a Gun Magek és a Journyman megindult előre egy dombon keresztül. A vége az lett, hogy a Journyman befutott a zászlóhoz, Krueger pedig nem tudta megölni a featjével (a Gun Mageket azért sikerült). Nyertem a második csatát is, küldivel.

A két győzelmemmel jó helyen álltam a ranglistán, harmadik ellenfélnek meg is kaptam az élen álló Márkot, aki szintén Orborossal jött. Viszont merőben más sereget kaptam a nyakamba. 35 pontból hozta Morvanát egy Argussal és a Woldwyrd-al, két osztag Tharn Bloodweaver-t, egy fullos Tharn Bloodtracker osztagot Nuala-val, egy három fős Tharn Wolf Rider egységet és egy War Wolf-ot. Magát Morvanát egy Druida osztag kísérte.
Én a Black 13th, sima Eirysst és még négy Precursort raktam a seregbe. A küldetés az ellenfél zónájának foglalása volt, a tábla közepe táján.
Ellenfelem átadta a kezdeményezést, így én álltam fel elsőnek. A lovagokat beraktam középre a zóna mögé, tőlük balra a Black 13th-t és egy fal mögé Alten Ashlyt. Jobbra tőlük Caine ált fel a kiséretével (Ironclad, Squire, Reinholdt). A Gun Mage-ek a jobb szélre kerültek. Eiryss Caine elé, fedezékebe állt be. Ellenfelem hasonlóképp széthúzta az arcvonalát. Morvahna középre állt fel, körülötte a duridákkal. A két oldalára egy-egy Bloodweaver osztag került. A jobb oldalra, a Gun Magekkel szemközt, a War Wolf, a baloldalra a Wolf Riderek kerültek. A két beast a Bloodweaverek mögé került. A Bloodtrackerek a zónába kerültek.
Az első körben csak helyezkedtünk, én mindenkivel elindultam előre. Caine elmondta magára a True Shot-ot, a Journyman meg az Arcane Shildet a Gun Magekre. A faimádók szintén megindultak.
A második körben megkezdődött az öldöklés. A Gun Magek tették a dolgukat a jobb szélen, leszedték az egyik Bloodwaver osztagot meg a War Wolfot. A másik szélen a Black 13th-n viszont alulmúlta önmagát. Hárman Alten Ashlyvel megtámogatva nem tudták megölni a három Wolf Ridert, csak egyet, ami elég nagy problémákat okozott a későbbiekben. Középen Caine lelőtt két Bloodtrackert. Morvahna azzal kezdte a körét, hogy visszahozta a két halott Bloodtrackert (nyavalyás upkeepe spell, adott számú fury-ért visszahozható adott számú figura egy osztagba... fury-ból meg sosem szenvedett hiányt). Aztán a megmaradt két Wolf Rider rohamból megölte a Black 13th-t (nyavalyás Prey szabály). Morvahna aktiválódott, elnyomta a featjét, amit sikerült nagyobb veszteségek nélkül megúsznom. Meghalt három Precursor a rohamozó Bloodtrackerek miatt, meg három Gun Mage, köztük az officer, az Argusnak köszönhetően.
A harmadik körben a Gun Magek lötték az Argust, aztán a Journyman be is rohanta. Cain lelőtt 4 Bloodweavert meg talán egy Bloodtrackert. A Precursorok levertek még négyet,
az Ironclad egyet, Alten Ashly meg hiába próbált megütni egy Wolf Ridert, nem találta el. Sokra nem mentem a Bloodtracker gyilkolással, visszajött az összes és rohamból levertek még négy Precursort. Az Alten Ashly-t támadó Wolf Rider sem volt ügyesebb ellenfelénél, ő sem talált. Ahogy a Journymant támadó Argus sem, aztán meg nem sebzett elég nagyot. A druidák visszalökdösték az Ironcladot legalább 5-6 inchet. A Woldwyrd meg rálőtt Cainere (bár ez lehet hogy a negyedik körben volt).
Innentől kezdve már csak caster killel volt esélyem nyerni. A folyton feltámadó és rohamozó Bloodtrackerek felmorzsolták a Precursorokat. A balszárnyat teljesen elvesztettem már régen, a jobb oldalon meg a Gun Mageknek nem nagyon volt célpontjuk. Az utolsó előtti körömben megpróbálkoztam egy teleportálós rohammal, de Morvahna túl messze volt. Mark szépen körbe állta a druidákkal, a warlockja meg átment az én zónámba. Ekkor már volt egy pontja és a csata állása szerint is csak akkor tudtam volna győzni, ha sikerül Morvahnat eltalálnom egy Magic Bolt-al. Ezt akadályozta egy druida Caine melee zónáján kívül, illetve a Woldwyrd aki duplázta az elmondott varázslatok költségét. Őt berohantam a Journymannal, de nem sikerült megölnöm. Alten Ashly megunva a körök óta tartó céltalan harcot, otthagyta a Wolf Ridert és nem halt bele a free strike-ba. Cserébe rálőtt Morvahna-ra és be is sebezte (legalábbis asszem ő volt, annyi biztos hogy Morvahna nem volt full életen). Ezek után a megmaradt négy Gun Mage is rálőtt de csak egyszer találtam el és azt is ráosztotta egy 3"-en belüli Bloodtrackerre... (nyavajás Sacrificial Pawn...). Ezután már csak Caine maradt. Aktiváltam, elmondta a featjét, meglőtte az előtte álló druidát, el is találta, megölte de a sablon alá kerülő főnököt aki spell negálást fenntartotta nem sikerült sebeznem. Hat helyett mindössze hármat dobtam 2d6-on. Ezzel véget is ért a játék (a győzelemhez azért kellett volna még egyszer 10 aztán 15-16-ot dobnom 3d6-al). Az ellenfelem körében meghaltak a zónámba beállított figuráim így megszerezte a második pontját is.
Izgalmas csata volt, még a legvégén is volt esélyem, de nem jött össze. Így viszont sajnos még a dobogóról is lecsúsztam, csak a 6. helyre voltam jó. Minden esetre jól éreztem magam, jó volt ismeretlenek ellen játszani. Azt hiszem legközelebb is kihagyom a 40k-t és inkább WM-ben indulok. Mondjuk kalózokkal ;)

Nincsenek megjegyzések: