A hét ajánlata

Meleg tea ;)

2008/07/18

Fel, fel, Vitézek!

A héten nálunk vendégeskedik, egy rokonsrác Zala megyéből (Apám testvérének a feleségének a nővérének a lányának a fia, remélem jól tudom). Remek srác, jó fej, tanítom festeni, meg oltom bele a figurák iránti rajongást is:).
Csütörtökön elemntünk vele Pákozdra a Pákozdi csata emlékművét meg az ottlevő múzeumot megnézni. A múzeumban elég rég voltam, valamikor két három éve felújították. Most mintha kisebb lenne. Van egy érdekes és jópofa terepaztal, világító bábukkal, amin végigkövethető a Pákozdi csata menete. De elég zavaró, hogy kommentárt néha alig érteni a háttérben menő csatazajtól, illetve, hogy a magyarokat jelzik a piros és az ellenséget a zöld bábuk.

A régi kiállítás fölött, az új épületrészben viszont van egy remek új kiállítás, amit a hadsereg támogat, és a magyar katonai békefentartás történetét mutatja be. Nagyon érdekes és a tárlat vezetés is nagyon profi. Sőt vannak felszerelések és fegyverek amiket fel lehet próbálni, kézbe lehet venni. Tők jó:)

Van pl. gázálarc, ami igen kényelmetlen, főleg szakállal, meg szemüvegben.


Barni gázálarcban és rohambiliben. Ezt a full gumi álarcot én nem is mertem fölvenni...

Aki teheti mennyen el és nézze meg, egy jelképes 100 ft-ért mindenképpen megéri. Én például nem is tudtam, hogy Vietnámban is voltak magyar békefentartók.

Nincsenek megjegyzések: